A {TEXT-DECORATION: none; } #hd {width:100%; height:100px; text-align:right;font-size:36pt;color:#f7b72e;padding-right:50px;font-family:Times New Roman;font-weight: bold;padding-top: 50 px;} #ds {width:100%; text-align:right;font-size:9pt;color:#b31d1e;font-family:Tahoma;font-weight: bold;padding-right:60px;} body{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#ffffff;} .tt{background:url('http://www.mahtarin.com/weblog/o1.jpg') no-repeat left;height:303px; width:1003px; } .menu{width:142px; padding-right: 10px; padding-bottom: 20px; padding-top:20px;font-size:16pt;font-weight: bold;text-align:right;color:#fac434;} .ssmenu{font-size:9pt;color:#ffffff;text-align:center;} .smenu{direction:rtl;font-size:9pt;text-align:right;color:#ffffff;padding-bottom: 4px; padding-right:8px;} .smenu a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .smenu a:hover{text-decoration:underline;} .pmenu{height:38px; width:38px; padding-top: 3px;} .fmenu{ padding-top: 3px;padding-right:8px;color:#ffffff;text-align:center;font-family:tahoma;font-size:9pt;direction:rtl;} .post {color:#ffeed5;direction:rtl;padding-left: 6px; padding-right: 6px; padding-top: 8px; padding-bottom: 25px;text-align:right;font-size:16pt;} .post a{color:#ffffff;text-decoration: none;} .date a{color:#ffffff;text-decoration: none;}
گل رز



عزیزان نظر یادتون نره

سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

هی بگین انگلیسی آسونه…!
سه جادوگر به سه ساعت سواچ نگاه میکنند؛
کدام جادوگر به کدام ساعت نگاه میکند
حالا به انگلیسی ترجمه کن!!!!!
Three witches watch three Swatch watches
Which witch watch which Swatch watch
روایت داریم ۳نفر بعد از خوندن این دیوونه شدن

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

آدم‌ فضايي‌ها در مزارع اندونزي!

در پي وجود حلقه‌ها و اشكال مختلف در مزارع برنج اين كشور، مردم به حضور آدم‌هاي فضايي اعتقاد پيدا كردند

رسانه‌هاي دولتي اندونزي اعلام كردند كه در پي وجود حلقه‌ها و اشكال مختلف در مزارع برنج اين كشور، مردم به حضور آدم‌هاي فضايي اعتقاد پيدا كردند!

به گزارش ايسنا، «گانتور پور وانتو» رييس دهكده‌اي در اندونزي در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور تصريح كرد: اين حلقه‌ها و اشكال، شبيه به گل و گياه است و در اكثر شاليزارهاي منطقه «سلمان» يافت مي‌شود.



اين مقام مسئول در ادامه به خبرگزاري فرانسه خاطر نشان كرد: در يك هفته گذشته تعداد زيادي از اين اشكال و حلقه‌ها بر روي مزارع و شاليزارهاي اين منطقه و چند ناحيه همجوار شكل گرفته‌اند. مردم احتمال مي‌دهند كه اين اشكال را آدم‌هاي فضايي بر روي شاليزارهايشان به وجود آورده‌اند.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام دپارتمان كشاوزي اين كشور، تاكنون در 70متر از اين اراضي اين اشكال به وجود آمده‌اند. با اين حال، تاكنون علت به وجود آمدن اين حلقه‌ها و مشخص نشده است

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

سوره ای که سپر جهنم است

قیصر، پادشاه روم به یکی از خلفای بنی عباس نوشت، ما در انجیل دیده‌ایم، هر کس سوره‌ای را بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش جهنّم حرام می‌کند و آن هفت حرف عبارتست از «ثاء»، «جیم»، «خاء»، «زاء»، «شین»، «ظاء» و «فاء». ما، در تورات و انجیل آن سوره را نیافته‎ایم، آیا در کتب خود چنین سوره‎ای را دارید؟ و اگر جواب مثبت است مراد از این حروف هفتگانه چیست؟

خلیفه عباسی، علماء و دانشمندان را جمع کرد و سؤال را مطرح نمود. لکن هیچ یک نتوانستند جواب سؤال را بدهند؛ به ناچار سؤال را از حضرت علی بن محمد بن الرضا ـ علیهم‎السلام ـ پرسید.

حضرت هادی ـ علیه‎السلام ـ فرمود: «آن سوره‎ای که آنها در جستجوی آن هستند و در کتب آسمانی سابق نیافتند، در قرآن مجید موجود است و آن سوره، «سوره حمد» است که هیچ یک از این حروف هفتگانه در آن نمی‎توان یافت.»

پرسیدند: «حکمت آن چیست؟ و این حروف علامت چیست؟»

حضرت فرمودند: «ث» اشاره به «ثبور» دارد؛ مراد از «ج» «جحیم»است؟ مقصود از «خ» «خبیث» است و «ز» اشاره به «زقّوم» دارد و «ش» «شقاوت» است و مراد از «ظ» ظلمت است و «ف» اشاره به «فرقت» دارد.»

این پاسخ را برای قیصر روم فرستادند؛ چون جواب به پادشاه رسید بسیار مشعوف شد و دانست که دین حق همان اسلام است و لذا بلافاصله به اسلام گروید

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

انیشتین بعدی دنیا یک ایرانی است+عکس

نیما ارکانی حامد دانشمند ۳۹ ساله ایرانی با اعلام نظریه چگونگی عملکرد جهان، قصد دارد پایه های فیزیک نظری که از زمان آلبرت انیشتن بنا شده را متحول کند.

به گزارش برنا، دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

 


11e89_400

نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۵۵ در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد.

تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در ۱۱ بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط ۳ بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد ۷ بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.

ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.

تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل ADD، (Arkani-Dvali-Dimopoulos) شناخته می شود.

اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

20 اسم برتر برای نامگذاری نوزادان

امیرعلی و فاطمه در صدر

 

سازمان ثبت احوال کشور فراوانی 20 نام اول مرد و زن که در 9 ماهه سال 1389، بر روی نوزادان نامگذاری شده را اعلام کرد. بر اساس این آمار امیر علی و فاطمه بیشترین نام کودکان را به خود اختصاص می دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام واحد آمار سازمان ثبت احوال کشور، نامهای امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد، محمد، مهدی، حسین، محمدمهدی، محمدرضا، امیررضا، محمدطاها، علیرضا، رضا، محمد امین، امیرمهدی، محمد حسین، بنیامین، پارسا و طاها به ترتیب جزو 20 نام پرمخاطب به شمار می روند که والدین برای نوزادان پسر خود انتخاب کرده اند.
همچنین نامهای فاطمه، زهرا، ستایش، هستی، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، مریم، مبینا، نرگس، کوثر، معصومه، فاطمه زهرا، مائده، سارینا، محدثه، مهسا، یسنا، رقیه و نیایش 20 نام پرمخاطب در بین نوزادان دختر در 9 ماهه گذشته هستند.
براساس اعلام سازمان ثبت احوال، امیر علی با 26 هزار و 849 مورد و فاطمه با 41 هزار و 888 مورد در صدر فراوان ترین نامهای پسر و دختر نوزاد در کشور قرار گرفته اند.
ابولفضل با 22 هزار و 340 مورد، امیر حسین با 18 هزار و 790 مورد، علی 17 هزار و 982 مورد در رتبه های بعدی نام پسران در 9 ماهه گذشته هستند.
از سویی زهرا با 26 هزار و 613 مورد، ستایش با 22 هزار و 398 مورد، هستی با 11 هزار و 35 مورد در رتبه های بعدی نام دختران قرار گرفته اند

نام تعداد نام تعداد
امیرعلی 26849 فاطمه 41888
ابوالفضل 22340 زهرا 26613
امیرحسین 18790 ستایش 22398
علی 17982 هستی 11035
امیرمحمد 14836 زینب 10725
محمد 14536 نازنین زهرا 8311
مهدی 14521 ریحانه 8299
حسین 11812 مریم 6988
محمد مهدی 10738 مبینا 6953
محمدرضا 9239 نرگس 5834
امیررضا 9219 کوثر 5540
محمدطاها 8715 معصومه 5348
علیرضا 8373 فاطمه زهرا 5031
رضا 8161 مائده 4908
محمدامین 7433 سارینا 4879
امیرمهدی 6705 محدثه 4856
محمدحسین 6578 مهسا 4742
بنیامین 5447 یسنا 4659
پارسا 5333 رقیه 4654
طاها 5307 نیایش 4110

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

روستایی در ایران که زمان در آن متوقف شده است

روستای ایستا واقع در شهرستان طالقان شاید مرموزترین روستای ایران باشد، روستایی در خاک البرز که مردمانش در زمان توقف کرده اند.
به گزارش مهر، سکوت حکمفرماست و کسی کاری به کار کسی ندارد. در کوچه ها اثری از رد پای تکه آهنهایی که در شهر "خودرو" نامیده می شود نیست. مردمانی که چون تابلو نقاشی زندگی و آداب و رسوم گذشته را در عصر ارتباطات یدک می کشند.

16e89e

نه تنها شبها پای تلویزیون نمی نشینند که به شب نشینی هم اعتقادی ندارند. عروسی و عزا ندارند و مراسمی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج و... برای آنان معنا و مفهومی ندارد.
مهمان نواز هستند به شرطی که احدی از زنان قصد ورود به روستای آنان را نداشته باشد. همانطور که تا کنون کسی از دنیای بیرون زنان آنان را ندیده است. متمول هستند و از طریق فروش زمینهای پدریشان در تبریز روزگار می گذرانند.
شناسنامه ندارند و جزو آمار جمعیت ایران به حساب نمی آیند. هیچگونه خدمات دولتی را دریافت نمی کنند.
جایی که هرگونه امکانات دنیای جدید را نمی پذیرند
اینجا ایستا است؛ مرموزترین روستای ایران! جایی که هیچگونه امکانات دنیای جدید را نمی پذیرند و بدون آب لوله کشی، گاز، برق، درمانگاه، ماشین آلات، وسایل ارتباطی و ... زندگی می کنند.
گروهی از پیروان میرزا صادق مجتهد تبریزی، فقیه مشهور دوره مشروطه که با الهام از آرای تجددستیز او چنین زندگی را در زمانه تسلط مدرنیته سامان داده‌اند.
میرزا صادق مجتهد تبریزی از فقهایی بود که در هر دو حیطه نظر و عمل، بسیار بر طرد مطلق اندیشه تجدد و دستاور‌هایش تاکید می‌کرد و تا پایان عمر بر عدم جواز استفاده از ابزار تکنولوژیک و امور جدید و مدرن فتوا می‌داد.
اهالی روستای ایستا واقع در شرق طالقان اوقات شرعی نماز را با شاخصه‌های خود استخراج کرده و آغاز و پایان ماه مبارک رمضان را نیز با رویت خویش تعیین می‌کنند، به رویای صادقانه معتقدند، آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند.
فرزندان آن بعد از رسیدن به سن تکلیف مختارند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند، هیچگونه فعالیت‌ سیاسی و اجتماعی نداشته و باورهای خود را تبلیغ نمی‌کنند.
اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند
اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند و از امکانات رفاهی جدید مانند آب لوله کشی، گاز، برق، تلفن، رادیو و تلویزیون و... استفاده نمی‌کنند.
کودکان آن روستا به سبک سنتی و مکتب خانه‌ای با فراگیری دروسی همانند واجبات و محرمات فقهی، خوشنویسی و اصول عقاید سواددار می‌شوند.
ساعت مچی و دیواری در محل زندگی "اهل توقف" وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است.
آنان به نحو اسرارآمیزی از مردم فاصله می‌گیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه می‌دهند.
از هر نوع مظاهر مدرنیته و تکنولوژی دوری می‌کنند و با این عزلت گزینی و انتخاب زندگی رهبانی، هاله‌ای از شایعات و سخنان عجیب را در اطراف خود پراکنده‌اند.
اهالی بومی طالقان که به درستی نمی‌دانند اینان از کجا آمده‌اند و چه مرام و مسلکی دارند، گاه آنان را اسماعیلی مذهب و زمانی دراویش ترک دنیا گفته قلمداد می‌کنند که در انتظار ظهور امام مهدی (آخرین پیشوای شیعیان) هستند

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

...قبل از ازدواج : بعد از ازدواج...

پسر: بالاخره موقعش شد. خیلی انتظار کشیدم.
دختر: می‌خوای از پیشت برم؟
پسر: حتی فکرشم نکن!
دختر: دوسم داری؟
پسر: البته! هر روز بیشتر از دیروز!
دختر: تا حالا بهم خیانت کردی؟
پسر: نه! برای چی می‌پرسی؟
دختر: منو می‌بوسی؟
پسر: معلومه! هر موقع که بتونم.
دختر: منو می‌زنی؟
پسر: دیوونه شدی؟ من همچین آدمی‌ام؟!
دختر: می‌تونم بهت اعتماد کنم؟!
پسر: بله.
دختر: عزیزم!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.

.


بعد از ازدواج :

کاری نداره از پایین به بالا بخون متن قبلی رو

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

مردها مثل « مخلوط كن  هستند در هر خانه یكی از آنها هست ولی نمیدانید به چه درد میخورد



مردها مثل « آگهی بازرگانی  هستند حتی یك كلمه از چیزهائی را كه میگویند نمی توان باور كرد


مردها مثل « كامپیوتر » هستند. كاربری شان سخت است و هرگز حافظه ای قوی ندارند

18e89_400

مردها مثل « سیمان » هستند. وقتی جائی پهنشان میكنی باید با كلنگ آنها را از جا بكنی


مردها مثل «   طالع بینی مجلات » هستند. همیشه به شما میگویند كه چه بكنید و معمولاً اشتباه می گویند.

18e89b_400

مردها مثل « پاپ كورن » ( ذرت بو داده ) هستند. بامزه هستند ولی جای غذا را نمی گیرند

 

مردها مثل « باران بهاری » هستند . هیچوقت نمیدانید كی می آیند ، چقدر ادامه دارد و كی قطع میشود


مردها مثل  نوزاد هستند، در اولین نگاه شیرین و بامزه هستند اما خیلی زود از تمیز كردن و مراقبت از آنها خسته می شوی

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

لیلا… لیلا… لیلا

یه نفر برای بازدید میره به یه بیمارستان روانی

اول مردی رو میبینه که یه گوشه ای نشسته، غم از چهرش میباره، به دیوار تکیه داده و هر چند دقیقه آروم سرشو به دیوار میزنه و با هر ضربه ای، زیر لب میگه: لیلا… لیلالیلا
مرد بازدید کننده میپرسه: این آدم چشه؟

میگن: یه دختری رو میخواسته به اسم "لیلا" که بهش ندادن، اینم به این روز افتاده

مرد و همراهاش به طبقه بالا میرن، مردی رو میبینه که توی یه جایی شبیه به قفس به غل و زنجیر بستنش و در حالیکه سعی

میکنه زنجیرها رو پاره کنه، با خشم و غضب فریاد میزنه: لیلا… لیلا… لیلا

بازدید کننده با تعجب میپرسه: این یکی دیگه چشه؟

میگن: اون دختری رو که به اون یکی ندادن، دادن به این

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

آیا کوروش کبیر همان حضرت ذوالقرنین بود؟

در اینکه چرا ذوالقرنین را به این نام میخوانند وجوهی نوشته اند:

1: دو قرن زندگی کرد و مردم دو قرن و دونسل منقرض شدند و او باقی ماند و یا دو قرن حکمفرمایی او و خاندانش ادامه یافت.

2: یک بار ضربتی به طرف راست سر او خورد در گذشت و باز زنده شد. این است که در سرش دو شاخ و یا دو طرف سر مانند شاخ بلندی، بود که از این جهت وی را ذوالقرنین گفته اند. همچنین از حضرت صادق (علیه السلام) روایت است که«....او هم قوم خود را به راه راست هدایت و به یگانگی دعوت می کرد و آن  قوم  او را دو مرتبه ضربت زدند که بدین جهت او را ذوالقرنین گفته اند....»

3: وجه تسمیه دیگر این است که در تاج سلطنتش دو شاخ بود.

4: آنکه دو قرن یعنی دو طرف، شرق و غرب دنیا را گرفت و سلطنت کرد و سیر و تماشا کرد.

5: آنکه دو گیسو در جانب سرش بود.

6:آنکه خداوند نور و ظلمت را مسخر او کرد .

درباره شخصیت ذوالقرنین که در کتابهای آسمانی یهودیان ، مسیحیان و مسلمانان از آن سخن به میان آمده، چندگانگی وجود دارد و این که به واقع ذوالقرنین چه کسی است به طور قطعی مشخص نشده ‌است.

کوروش سردودمان هخامنشی، داریوش بزرگ، خشایارشاه، اسکندر مقدونی گزینه‌هایی هستند که جهت پیدا شدن صاحب دو شاخ واقعی درباره آنها بررسی‌هایی انجام شده، اما با توجه به اسناد و مدارک تاریخی و تطبیق آن با آیه‌های قرآن، تورات، و انجیل تنها کوروش بزرگ است که موجه‌ترین دلایل را برای احراز این لقب دارا می‌باشد. شماری از فقهای معاصر شیعه نیز کوروش را ذوالقرنین می‌دانند. آیت الله طباطبایی، آیت الله مکارم شیرازی و  آیت الله صانعی و آیت الله مرتضی مطهری از معتقدان این نظر هستند.

ازاین داستان افراد کم شماری از مردم مکه و مدینه خبر داشته‌اند که آن هم بیشتر اهل کتاب بوده‌اند، و این نکته از سیاق چند آیه با جمله «یسئلونک عن ذی القرنین» و «قلنا یا ذا القرنین» و «قالوا یا ذی القرنین» به خوبی بهره‌گیری می‌شود، (از آن میان نخست برمی‌آید که در پیش از اسلام این داستان بر سر زبان‌ها بوده ولی عده فراوانی از مردم می‌خواسته‌اند که درباره او بیشتر بدانند و یا اینکه می‌خواسته‌اند میزان دانایی پیامبر را از این موضوع جویا شده و او را به چالش بطلبند، که این موضوع در قرآن کریم در سوره کهف آیه 83 تا 98 بیان شده است .

آیا کوروش کبیر همان حضرت ذوالقرنین بود؟

دلایلی که ثابت می کند ذوالقرنین همان کوروش است:

1: ذوالقرنین قرآن شخصیتی است که خداوند به او تمکن در روی زمین و قدرت و اختیار داده است. و این با شخصیت کوروش که بر بخش عظیمی از آسیا و اروپا دست یافته و نخستین امپراطوری بزرگ تاریخ را تأسیس کرده است، توافق دارد.

2: ذوالقرنین قرآن موحد و خداشناس میباشد، و کوروش هم خداشناس و یکتا پرست بوده است.

3: ذوالقرنین اولین بار سفر یا لشکر کشی به سمت مغرب یا غرب داشته است و این با لشکر کشی کوروش به غرب ایران و شکست کروزس پادشاه لیدیا و تسلّط بر آن سرزمین انطباق دارد.

4: ذوالقرنین فرآن با قومی وحشی مواجه شده است و این با رفتن کوروش به سمت شمال و کوههای قفقاز و نبرد با اقوام وحشی «سکا» که به یک تعبیر همان یاجوج و ماجوج میباشند انطباق دارد .که هر دو هم برای نجات  مظلومین متوسل به ساختن سد شدند .

دلایل مخالفان :

کورش کبیر به دلیل شاخ دار بودن، ساختن یک سد خیالی یا ...  منتسب بودن به ذوالقرنین نیست بلکه آنچه  اهمیت دارد این است که برتری این انسان به دلیل روش زندگی، رفتارش با دیگران و منشور حقوق بشرش است. در زمانی که کشتن اسرا و نابود کردن دین، فرهنگ و شهرهای قوم شکست خورده امری کاملا طبیعی و اخلاقی محسوب می گردید. رفتار فردی مانند کورش کبیر شگفت آور است او هزاران سال از زمان خود جلوتر بود. او برای دلبستگی‏های زمینی حکمرانی می کرد و می جنگید اما آسمانی بود، او را مقایسه کنید با آنهایی که برای و به مقاصد آسمانی حکومت میکردند و می جنگیدند اما زمینی بودند .

سخن آخر :

وارثان حقيقي کوروش بزرگ جوانان و نوجوانان غيور و پهلواني هستند که با از جان گذشتگي از ايران عزيز در برابر صدام وحشي ديوانه که از بلوک شرق و غرب و دول عرب سلاح و پول و نيروي نظامي دريافت مي کرد، جانانه و با کمترين امکانات در برابر تمام دنيا که دشمن ايران و ايراني بودند ايستادند و جسم نحيف خود  را مانند کوه در مقابل تانکها و ماشينهاي جنگي برای حفظ ایران  قرار دادند .

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

کوروش بزرگ ثروتمندترین پادشاه زمین بود

روش های مختلفی برای چند برابر کردن ثروت وجود دارد. خرید و فروش خانه و زمین یا سرمایه گذاری در بورس از جمله این روش هاست. داشتن پدر ثروتمند هم یکی از بی دردسر ترین این شگردهاست…!

فکر می کنید ثروت کوروش چقدر بوده؟! تا حالا راجع به این فکر کرده بودید؟ معمولا پادشاهان اموال بسیاری را برای خود جمع آوری می کردند. آیا روش کوروش هم همان روش بوده؟

کوروش بزرگ ثروتمندترین پادشاه زمین بود
مرزهای ایران در زمان کوروش بزرگ

روایت است که این پادشاه همیشه پیروز, پس از هر فتحی تمام غنایم جنگی را بین سربازانش تقسیم می کردد و چیزی برای خودش بر نمیداشت. میگویند پیش از آنکه رابطه دوستانه او و کروزوس, پادشاه لیدی به خصومت و جنگ بینجامد یکبار کروزوس از او پرسید: ” چرا غنیمت های جنگی چیزی بر نمیداری همه را به سربازانت می بخشی؟ ” کوروش بزرگ در پاسخش سوال کرد: ” اگر همه ی غنیمت های جنگی را برای خود نگه می داشتم, اکنون دارایی من چقدر بود؟ ” کروزوس پس از اندکی فکر کردن عددی بسیار بزرگ را به زبان آورد. گفت فلان قدر. کوروش بزرگ چند جارچی و سرباز خبر کرد و به آنها دستو داد در شهر جار بزنند که کوروش برای کاری به مقداری پول و طلا نیاز دارد. پس از اینکه سربازان کمکهای مردم را جمع کردند, آن ها را شمردند و کروزوس با تعجب دید ارزش آنها بسیار بیشتر از چیزی است کع او تخمین زده بود. کوروش بزرگ به او گفت: ” ثروت من این است. اگر آن را نزد خود نگه میداشتم, همیشه باید نگران مواظبت آن می بودم. ولی حالا پیش مردم است و من خیالم راحت است…

جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

سقز

 

مختصات: شرقی‌۴۶°۱۷′ شمالی‌۳۶°۱۴′ / °۴۶٫۲۸شرقی °۳۶٫۲۳شمالی / ۴۶٫۲۸;۳۶٫۲۳

سقز
Saqqez in evening.jpg
کشور Flag of Iran.svg ایران
استان کردستان
شهرستان سقز
بخش مرکزی
نام(های) قدیمی ایزیرتا - ساکز
سال شهرشدن ۷۵۰ پیش از میلاد
مردم
جمعیت ۱۳۳،۳۳۱ نفر (۱۳۸۵)[۱]
زبان‌ گفتاری کردی سورانی
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا ۱۴۸۷ متر
آب‌وهوا
میانگین بارش سالانه ۵۰۰ میلی‌متر
روزهای یخبندان سالانه ۱۲۳
اطلاعات شهری
شهردار عثمان رحیمی
ره‌آورد تخمه آفتابگردان
پیش‌شماره تلفنی مرکز ۰۸۷۴ و حومه ۰۸۷۵
تابلوی خوش‌آمد به شهر
به شهر تمدن ۳۰۰۰ ساله خوش آمدید

سَقِّز (به کردی: سەقز، Seqiz)‏ یکی از شهرهای شمال‌غربی ایران در شمال استان کردستان است. این شهر در شمال‌غربی سنندج و در فاصلهٔ ۱۹۸ کیلومتری آن واقع است. از شمال به آذربایجان غربی (شهر بوکان)، از غرب به شهر بانه و منطقه ایل گورک و حدود شهرستان سردشت، از جنوب به منطقهٔ سرشیو و مریوان، و از شرق به تکاب افشار منتهی می‌شود. شهر سقز برروی دو تپه طویل که رودخانه سرپوشیده ولی‌خان از وسط آن می‌گذرد، بنا شده‌است. پستی و بلندی‌های داخل شهر و چشم‌انداز رودخانهٔ سیمینه‌رود، که از کنار این شهر می‌گذرد از ویژگی‌های آنست.

محتویات

آب و هوا

این شهر زمستان‌هایی بسیار سرد دارد و بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی یکی از سردترین نقاط شهری کشور است. یکی از پائین‌ترین دماهای ثبت شده در این شهر ۴۳ - درجه سانتیگراد بوده است. به گزارش سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران شهر سقز به همراه شهر بستان آباد در استان آذربایجان شرقی که دمای ۴۶ - درجه در آن به ثبت رسیده سرد ترین شهرهای ایران لقب گرفته‌اند[۲]

 مردم

زبان

زبان مردم سقز کوردی سورانی با گویش‌های اردلانی ومکریانی است.

ورزش

مردم سقز از قدیم به عنوان شهر پهلوان پرور شناخته شده است. شهر سقز از قدیم الایام دارای زور خانه و ورزش پهلوانی بوده است ودر گود زور خانه‌های آن پهلوانانی چون شادروان نصر الله طاهری سعید طاهری و.... پرورش یافته‌اند. شهر سقز در بین شهرهای کرد نشین تنه شهر دارای سبک و سیاق کشتی خود است ودارای مشاهیر ورزشی چون شادروان عباس خاکی وعبدالله چمن گلی و.... است. شهر سقز امروزه در ورزش‌هایی چون کشتی وتکواندو جودو والیبال وبوکس در سطح استان ودر ورزش‌هایی مثل موی تای و کاراته و... در سطح اول کشوری مطرح است.[ورزش سقز]

وجه تسمیه

نام امروزینِ سقز از نام قوم سکا به یادگار مانده‌است، و سکز همان ساکز است. در روزگار مادها سکاها فراوان به مرزهای ایران می‌تاختند. به‌دنبال حملهٔ مجدّد آشور به مادها خشتریته برای پایان دادن به حملات آشور با ماننا و سکاها پیمان دوستی بست و عملاً با آشور وارد جنگ شد.

در حدود سال ۶۵۰ پ. م. پادشاهی ماد دولت بزرگی در ردیف ماننا و اورارتو و عیلام بود. بعد از سکاها کیمری ها (یکی دیگر از قبایل صحرانشین شمال قفقاز) به منطقهٔ شمال‌غرب ایران حمله کردند و در سر راه خود، دولت اورارتو در غرب دریاچه ارومیه و شرق آناتولی را نابود کردند.

هووخشتره، بزرگ‌ترین پادشاه ماد، در ده سال اوّلِ حکومتش موفّق شد که رابطه‌اش را با پادشاه سکاها، پروتوثیس، به اتّحاد متقابل تبدیل کند. هووخشتره ارتشش را به دو قسمت پیاده‌نظام مجهّز به نیزه و سواره‌نظام تیرانداز (شکلی که از سکاها آموخته‌بود) تقسیم کرد و دولت نیرومندی در ماد تشکیل داد. در روزگار هووخشتره، پس از انقیاد سکاها در ماد، گروهی از سکاها را به غرب ماد کوچاندند و این سرزمین را به‌نام آنان سکزی یا ساکز خواندند که اکنون به سقز معروف است.

جغرافیایی انسانی

سقز طبق آمارهای گرفته شده سال ۱۳۸۵ بعد از سنندج، دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است. طبق این آمار جمعیت شهر سقز برابر با۱۳۱٬۳۴۹هزار نفر بوده است.[۳] زبان و گویش مردم سقز کردی سورانی با لهجه اردلانی و موکریانی است. شهرستان سقز در سال ۱۳۷۰ شمار شهرنشینان آن حدود ۸۰۶۰۰ نفر بوده است و روستایان آن هم برابر با ۷۹۲۰۰ نفر بوده که جمعا کل شهرستان ۱۶۰هزار نفر بوده‌اند اما با تغییرات حاصل در روستاهای خوش آب و هوا و ایجاد و احداث راههای آسفالته روستایی و برق کشی و مخابرات و دیگر امکانات تمایل مردم به سکونت در روستاها بیشتر شده است. بخش‌های تابع سقز عبارتند از شهر صاحب و روستاهای سرا و ترجان و گل تپه و تیلکو است.[۴]

مختصات جغرافیای

سقزدر “۴۶ درجه و ۱۷ دقیقه”طول جغرافیایی و “۳۶ درجه و ۱۴ دقیقه” عرض جغرافیایی از خط استوا واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۷۶ متر است و نسبت به تهران “۲۵ درجه و ۲۷ دقیقه”طول غربی فاصله دارد. در ناحیه‌ای کوهستانی و مرتفع بین ارتفاعات نامنظم سلسله جبال زاگرس واقع شده، در جنوب این شهر کوههای “هیجانان” و در غرب آن کوههای “ملقرنی” گسترده‌اند.[۵]

اماکن عمومی

بازار یهودی‌های سقز در سال ۱۳۹۲

بازار در سقز نقش محوری دارد و یکی از ارکان اصلی این شهر در محل کنونی است. بازار سقز از چند بازار کوچک دیگر که بر اساس کالاهای عرض شده و فروشندگان تقسیم بندی شده‌اند. از میان این بازارها می‌توان به بازار بالا که محل عرضهٔ کالاهای لوکس، بازار پایین که محل عرضه کالاهای سنتی مانند پارچه، لوازم عروسی و اقلام کشاورزی است. در کنار این دو بخش بزرگ چند بخش دیگر هم وجود دارد مانند بازار یهودی ها (که هم اکنون محل کار خیاطان مسلمان است) و قازاخانه (شیطان بازار) که امروزه به طور گسترده‌ای مورد بازدید مسافران قرار می‌گیرد.

اماکن دیدنی سقز

خانقاه نقشبندیه در بازار سقز

مسجد یکی از رایج‌ترین اماکن عمومی در درجهٔ نخست بوده‌است. در مقایسه با دیگر شهرهای استان کردستان، مساجد سقز زیادند. در سقز شمار زیادی صوفی از طریقتهای قادریه و نقشبندیه زندگی می‌کنند که هر کدام دارای تکایا و خانقاه‌های مخصوص خود می‌باشند، معروف‌ترین مساجد سقز عبارتند از:

  • مسجد دومناره واقع در میان‌قلعه، جنوب خرابه‌ها و آثار قلعه
  • مسجد شیخ مظهر واقع در میان‌قلعه، پایین‌تر از مسجد جامع
  • مسجد و خانقاه حاج شیخ مصطفی واقع در سَرپَچه، بازار شیخ
  • مسجد دارالصفا واقع در محلّهٔ کریم‌آباد

 قهوه‌خانه

از رایج‌ترین اماکن عمومی است، که از قدیم‌الایّام، همواره اغلب مردم برای صرف چای و رفع خستگی و گفت‌وگوهای دوستانه به آنجا می‌روند. قهوه‌خانه «علی جواز» معروف‌ترین آنان و در مرکز تجاری شهر (میدان هه‌لو) واقع بود که اکنون به نزدیکی میدان قدس منتقل شده‌است.

 سینما

شهر سقز تاکنون سه سینما داشته‌است: نخستین سینمای سقز توسط یکی از خاندان رعدی تاسیس شد که «سینما آسیا» نام داشت که درپی یک آتش‌سوزی ویران شد و هرگز بازسازی نشد. سینمای دوم، حافظ نام دارد که بعدها به آن استقلال هم گفتند. این سینما در کنار گاراژ سیف‌الله‌خان و گاراژ کیخسروی قرار داشت؛ فعلاً ویران شده و قرار است در آینده، پس از بنای مجدّد و ایجاد واحدهای تجاری، سینما نیز مستقر گردد. سومین سینما (سینما وزیری) نام دارد که پایین‌تر از مدرسهٔ بوعلی (اندیشهٔ کنونی) در میدان انقلاب قرار دارد که به دلیل عدم رسیدگی توسط مالک یا مالکین تا سال ها به مخروبه‌ای تبدیل شده بود. سینمای مخروبه توسط تلیس (گونی پلاستیکی) دور گیری شده بود و مردم به این سینما، سینمای تلیس می‌گفتند تا آنکه ارتباط میدان انقلاب با بلوار بهشتی برقرار شد و خیابان جدید بر روی مخروبه سینما تلیس قرار گرفت. در سال‌های اخیر، تنها مکان نمایش عمومی فیلم، آمفی‌تئاتر ادارهٔ ارشاد است. پس از سالها سوءمدیریت دولتی در استفاده از این ظرفیت موجود و عدم تمایل و توان مدیران اداره ارشاد در رونق بخشیدن به این مکان، با واگذاری بخشی از آمفی‌تئاتر به بخش خصوصی در بیستم اسفند ماه ۱۳۸۷ فعالیت این مکان به عنوان تنها سینمای شهر چند صد هزار نفری سقز با نام سینما فرهنگ، از سر گرفته شده است[۱].

میدان امام (به کردی: هەڵۆ

پارک‌ها

ازجمله پارک‌های سقز، پارک مولوی کرد (پارکی شار = پارکِ شهر)، پارک لاله، پارک کودک، پارک کچه شوان (دختر ِچوپان)، پارک کوثر و پارک ساحلی می‌باشند.

پارک مولوی کرد

اماکن تفریحی

از جمله اماکن تفریحی سقز می‌توان به دریاچه لگزی - پیست اسکی وزنه - پیست اتومبیلرانی و موتورسواری سقز - پیست تریال مجموعه کاوه، سه استخر و مجموعه تفریحی تجاری زوزان را می‌توان نام برد

-دو استخر سرپوشیده کاوه و شینه‌ای و یک استخر روباز شایلو در سقز وجود دارد که در سال‌های اخیر استخر شایلو به مجموعه پرورش ماهی تغییر کاربری داده‌است.

پناه‌گاه روش

این پناه‌گاه در تابستان ۱۳۸۸ با استفاده از منابع مالی مردمی کوهنوردان دوستداران ورزش کوهنوردی، در زمینی به مساحت ۶۲متر مربع بنا گردید این بنا با استفاده از سازه‌های سیمانی مقاوم دارای ابعاد به طول ۹٫۵ عرض۶٫۵ وارتفاع ۲٫۴۰می‌باشد این پناه گاه که در مسیر روستاهای سه‌رته‌که‌لتو، خه‌ایر، هیجانان، کسنزان در ارتفاع ۱۸۰۰متری از سطح دریا واقع است. فاصلهٔ تقریبی ازنزدیکترین روستا به جان پناه ۲ساعت و۳۰دقیقه و از جان پناه تا قلهٔ کوه رووش حدودا ۳۰دقیقه می‌باشد. این پناه گاه دارای سرویس بهداشتی می‌باشد که آب مصرفی آن توسط چشمهٔ مرمت شده تامین می‌گردد. قله‌های قابل دسترسی این پناه گاه رووش وهه‌ماراو می‌باشند

مراکز آموزش عالی

 محلاّت سقز

شهر سقز سابقاً در دشتی در جنوب‌غربی شهر فعلی قرار داشت که اکنون به کهنه سقز یا سقز کهنه معروف است. شهر فعلی ابتدا در اطراف بازار به وجود آمد و قدیمی‌ترین محلّه، همان محلّهٔ بازار شهر است که بعداً بر اثر ارتباط تبریز، سنندج، و بانه طرفین جادّه‌های آن آباد شد. امروزه موقعیت طبیعی و نحوهٔ استقرار شهر در دامنهٔ ارتفاعات و رودخانه‌ای که از کنار آن جاری است، سقز را از شهرهای دیگرِ استان متمایز کرده‌است. محلاّت امروزیِ شهر سقز:

محلّه‌ها و معابر اصلیِ شهر سقز
بردبران|بَردبران (سنگ‌بُران) | [محلّهٔ بلوار (سقز)|بلوار | بهارستان (سقز)|بهارستان (حمّال‌آباد) | تَپی مالان (تپهٔ خانه‌ها) | جوتیاران (محلّهٔ برزگران) | چَمی ولی‌خان (رودخانهٔ ولی‌خان) | زورآباد | سرپَچه|سرپَچَه | سیلو و سی‌ودومتری | شهرک دانشگاه | شهناز | صالح‌آباد | قَرَچی‌آباد (شریف‌آباد) | قَوخ | کریم‌آباد | مجبورآباد | محلّهٔ موسایی‌ها|موسایی‌ها | ناوقَلا (محلّهٔ قلعه) | نَشمیلان | بلوار تربیت | بلوار وحدت | گلستان | بلوار دانشجو | خیابان محمّد قاضی | سه‌راه مدرسه | میدان چایی‌فروشان | پارک لاله | میدان تره‌بار | خیابان حافظ | شهناز | خیابان سعدی | سالن ۲۲ بهمن | خیابان دارالصّفا | خیابان معلّم | پارک کوثر | شهرک فرهنگیان

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,

  توسط میلاد حسن زاده  |

برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده!

برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده!

برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده!

 

 

این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.

برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود.

 

مشخصات برگ بو چیست ؟

بر پایه ی این گزارش ، درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نامیده‌اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می‌باشد.

در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید.

 

ترکیبات شیمیایی

میوه این درخت دارای اسانس روغنی فراری است که دارای مقدار زیادی اسید لوریک است. اسید لوریک از اسیدهای چرب است که به شکل متبلور سفید در می‌آید. در برگ‌های خشک برگ بو نیز از 3-1 درصد اسانس روغنی فرار بسیار معطر وجود دارد که از طریق تقطیر می‌توان استخراج نمود. در برگ‌های سبز گیاه نیز اسانس روغنی فرار وجود دارد.

 

برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامینو املاح

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.

ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است.

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند.

همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.

از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

 

برگ بو دشمن سرطان است !

برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد. منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.

دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد.

این گزارش حاکی از آن است که ، آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند.

اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود. آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:برگ بو - ادویه - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |

التیام دُمل های چرکین پوست با بهره گیری از شنبلیله

التیام دُمل های چرکین پوست با بهره گیری از شنبلیله

التیام دُمل های چرکین پوست با بهره گیری از شنبلیله

 

 

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پودر دانه های شنبلیله را می توان به صورت خمیری آماده کرده و روی کورک و دُمل های چرکی پوست قرار داد.

اصغر نقشی  افزود : دانه های شنبلیله مهم ترین قسمت دارویی آن به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: شنبلیله محتوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین D است.

نقشی ادامه داد: داروی گوارشی تلخی محسوب شده ولی می توان آن را در بیماری قند مصرف کرد.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: جوشانده

دانه های شنبلیله برای نرمی پوست و رفع تحریکات جلدی به کار می رود و به این منظور می توان جوشانده آن را به شکل کمپرس مورد استفاده قرار داد.

وی اظهار داشت: جوشانده دانه های این گیاه دارویی چنانچه به صورت غِرغِره مصرف شود در رفع ورم لوزه ها بسیار مفید و موثر خواهد بود.

نقشی تاکید کرد: دانه های شنبلیله بازکننده مجاری عروق بوده و از این رو برای پیشگیری از سکته قلبی بسیار موثر است.

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:شنبلیله - دمل - پوست - ,

  توسط میلاد حسن زاده  |

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 24 صفحه بعد



ادرس بعدی ما : http://majidi1.blogfa.com

 

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل رز و آدرسhassanzadehmilad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فیلم های برتر هالیوود
مهسا
فوتبال
black rose
شمشیر آنلاین
وبلاگ هواداران استقلال
اپلود عکس
گل رز
every thing
محمد شریفی«مرجع خبری رئال مادرید»
کد آهنگ برای وبلاگ
صبا
پدرام رشید پور
دبیرستان تیزهوشان سقز
باشگاه نانو
سایت پزشکی
گل لاله
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

» 153532319
» اطلاعیه
 

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

نازترین عکسهای ایرانی

 

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 409
بازدید کل : 39998
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

داستان روزانه
دریافت همین آهنگ
Flying Icon